مراحل و روش تمیز کردن پارکت لمینت
چگونه پارکت لمینت را به درستی تمیز کنم؟

<<<جهت استعلام قیمت و خرید تماس بگیرید: 09053686153>>>

هر چند وقت یکبار پارکت لمینت را تمیز کنید؟

پارکت لمینت ها باید روزانه گرد و غبار گیری یا با جاروبرقی تمیز شوند تا کثیفی‌ها و شن‌های سطحی که می‌توانند باعث خراشیدگی و فرسودگی سطح کف شوند، از بین بروند، فراموش نکنید که به زیر فرش‌هایی که  که می‌توانند شن‌هایی را که باعث خراشیدگی پارکت می‌شوند، به دام بیندازند، شما باید فوراً نشت و گل آلود را تمیز کنید، بسته به میزان ترافیک طبقات، باید حداقل هر هفته آنها را به طور کامل تمیز کنید.

چگونه پارکت لمینت خود را با محلول تمیز کننده تمیز کنید؟

کف گرد و غبار یا وکیوم:

برای از بین بردن کثیفی های سطحی به جای استفاده از جارو سنتی از جاروبرقی استفاده کنید زیرا استفاده از جارو سنتی باعث می شود که ریز شن ها رو در اطراف زمین پخش کند.
 در بهترین حالت، این به رگه ها و باقیمانده ها کمک می کند. در بدترین حالت، شن سطح پارک لمینت شما را خراش داده و سوراخ می کند.
اگر از جاروبرقی استفاده می‌کنید، دستگاهی را انتخاب کنید که برای کف‌های سخت تنظیم شده باشد، زیرا جاروبرقی با برس‌های غلتشی می‌تواند به مرور زمان لمینت را خراشیده و آسیب برساند.
نکته:
جارو سنتی بهترین ابزار برای کفپوش لمینت نیست. جاروبرقی بهتر است جاروهای معمولی ذرات را از خود به جا می گذارند و در نتیجه زمانی که پاک کن را می شکنید، کفی همچنان حاوی شن است.

یک محلول تمیز کننده را انتخاب کنید:

تمیزکننده کف لمینت تجاری یا گران قیمت همیشه بهترین یا تنها راه حل نیست. پاک کننده ای را انتخاب کنید که با نوع کف و بودجه شما کار کند، می توانید محلول خود را با استفاده از سرکه یا الکل تهیه کنید، هر راه حلی که انتخاب می کنید، زیاده روی نکنید.
در حالی که استفاده از پاک کننده های زیادی روی یک کف کثیف وسوسه انگیز است، باقی مانده ای از خود باقی می گذارد که سطح کف را کدر می کند. این باقیمانده علت اصلی ظاهری کم‌ رنگ کف‌های لمینت در طول زمان است.

تمیز کردن پارکت با مواد شوینده مرطوب:

آب و سایر مایعات می توانند بین پارکت لمینت نفوذ کنند و باعث تورم شوند و در نهایت به پارکت شما آسیب برسانند، مصرف آب را به حداقل برسانید و فقط به اندازه ای که برای یک بخش خاص نیاز دارید، مواد پاک کننده را روی پارکت اسپری کنید.
اگر از یک تی سنتی استفاده می کنید، آن را تا زمانی که به سختی مرطوب شود، فشار دهید. اگر مقدار زیادی آب یا مایع برای خشک شدن باقی بماند، بیش از حد استفاده می کنید، پارکت باید ظرف یک تا دو دقیقه پس از پاک کردن خشک شود.

برای درخشش:

برای درخشندگی کف زمین پس از تمیز کردن، آن را خشک کنید. یک پارچه تمیزکننده جاذب که به یک پاک کننده گرد و غبار وصل شده است، مانند یک سر پاک کن میکروفیبر خشک، به خوبی کار می کند، با ابزار انتخابی خود به صورت دایره ای کار کنید و به آرامی هر بخش کف را صاف کنید تا درخشندگی خوبی داشته باشید.

نکاتی برای تمیزتر نگه داشتن پارکت لمینت:

هنگامی که کف شما عالی به نظر می رسد، وقت آن است که اقدامات محافظتی برای حفظ آن انجام دهید، تشک‌های کف داخلی و خارجی را در ورودی خانه خود قرار دهید، یک قانون ممنوعیت کفش را در خانه در نظر بگیرید و یک یادآوری کوچک در اتاق گلخانه قرار دهید.

به محض وقوع، نشت، آشفتگی و سرریز آبیاری گیاه بلا فاصله آن را پاک کنید. و از پدهای محافظ کف در قسمت پایینی صندلی ها، کاناپه ها و میزها استفاده کنید تا از پیری یا آسیب زودرس کف خود جلوگیری کنید.

همچنین نور مستقیم خورشید می تواند به مرور زمان به لمینت آسیب برساند، سایه ها یا پرده ها را در هنگام نور مستقیم خورشید و زمانی که در خانه نیستید بکشید. همچنین، هر از گاهی مبلمان خود را مرتب کنید تا قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید یا از فرش های منطقه استفاده کنید.

برخی از افراد همچنین دوست دارند یک محافظ UV به پنجره ها اضافه کنند که به حفظ کفپوش لمینت، مبلمان، رنگ دیوار و فرش کمک می کند.


 محلول تمیز کردن خانگی:

برای پارکت لمینت معمولاً آب کافی است تا کاملا تمیز شود. برای قدرت تمیز کنندگی بیشتر، از نسبت حدود 1 فنجان الکل مالشی به 4 لیتر آب استفاده کنید. مالیدن الکل به سرعت تبخیر می شود، که از خشک شدن رگه ها و خطوط روی زمین شما جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از الکل این است که نیازی به خشک کردن آن ندارید. همچنین می توانید به جای الکل از 1/2 فنجان سرکه استفاده کنید یا آن را به محلول الکل اضافه کنید.

سرکه یک ضد عفونی کننده طبیعی است که هیچ گونه اثر شیمیایی روی کفپوش شما باقی نمی گذارد، سرکه در ابتدا بو دارد اما به مرور زمان از بین می رود.


تماس با پارسا وود:

اگر کفپوش های لمینت شما رگه دار هستند و درخشندگی خود را از دست داده اند، با یک شرکت فنی حرفه ای پارکت تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها می توانند کف های شما را بازسازی کنند.

اشتراک گذاری