شنبه ها در کشور عطیل شد
شنبه ها تعطیل شد!

شنبه ها تعطیل شد از یک شنبه خرید کنید ! به گزارش خبر گزاری های معتبر مانند ایسنا و تجارت نیوز تعطیلی روز شنبه به تایید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسید که با این وجود ساعت کاری شرکت پارسا وود تغییر می کند.

این کمیسیون قبل از این با طرح دیگری موافقت کرده بود که روز های تعطیلی کشور از یک روز به دو روز غییر پیدا بکند، اما مشخص نشده بود این دو روز عطیلی مربوط به پنج شنبه و جمعه باشد یا جمعه و شنبه.

اما پس از مدت ها این کمیسیون رای مثبت را به روز شنبه داد و روز شنبه را تعطیلی آخر هفته اعلام کردند، ولی این موضوع قابل توجه است که بیشتر کشور های دنیا شنبه و یک شنبه را به عنوان تعطیلی آخر هفته خود اعلام کرده اند ولی در کشور عزیز ما ایران پنج شنبه و جمعه را به عنوان تعطیلی آخر هفته اعلام کرده بودند.

که این امر باعث عقب افتادن ما در مراودات بین المللی به مدت چهار روز می شد ولی با این طرحی که مورد تایید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسیده است روز های تعطیلی ما با دیگر کشور ها هماهنگ شده.

در جلسه برگزار شده حسین گودرزی در توضیحات جلسه برگزار شده توسط کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با کاهش ساعت کاری اداره ها از 24 ساعت به 40 ساعت توسط کمیسیون اجتماعی تایید و موافقت شد.

وی در ادامه افزود: دولت پیشنهاد 42.5 ساعت کاری در هفته را داده بود، ولی در قانون فعلی 44 ساعت کاری ذکر شده است، ولی کمیسیون اجتماعی 40 ساعت را مورد تایید قرار داد که برابر با 8 ساعت کاری می باشد از ساعات 7 الی 3 بعد از ظهر می باشد.

اشتراک گذاری